15 juni 2017

Wise

Wij zijn ook sales-wise

Sales door Bureau MediaWise

Wij zijn contentmakers. En in onze visie zijn advertenties ook een belangrijke vorm van content. Het verzorgen van sales is daarom binnen Bureau MediaWise zeker geen vreemde eend in de bijt.

Momenteel ligt onze focus op lokale advertentieverkoop. Zo is onze salesmanager Gitta Fleuren hard aan de slag met het verkopen van advertenties voor de Delftse Post. In de praktijk betekent dit dat zij veel in het Delftse te vinden is en hét aanspreekpunt voor ondernemend Delft is.

Naast acquisitiewerkzaamheden voor de huis-aan-huisbladen die wij wekelijks produceren, maakt het hebben van ‘verkoop in eigen huis’ ook andere initiatieven mogelijk. Zo werken we bijvoorbeeld met een opdrachtgever samen aan een nieuw magazine over circulariteit.

Adverteren in print wint weer aan populariteit

In al het ‘digitale geweld’ dat dagelijks op ons afkomt, zou je kunnen denken dat bijvoorbeeld huis-aan-huiskranten (HAH) het bij de consument aan het verliezen is. Het Mediabelevingsonderzoek 2020 uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie en NDP Nieuwsmedia laat toch een ander beeld zien.

Zo blijkt bijvoorbeeld uit het onderzoek dat tv en printmedia anno 2020 doelbewuster worden gebruikt en social media juist minder. De traditionele media worden  steeds gerichter geconsumeerd om informatie te verkrijgen, op de hoogte te blijven, om te ontspannen of ideeën op te doen.

De uitkomsten laten tevens zien dat niet alle reclame negatief wordt beleefd. Lezers kunnen printreclame doorgaans goed verdragen. Sterker, lezers van dagbladen en HAH-kranten beschouwen behalve de informatie ook de advertenties vaker als nuttig.

[Bron Kantar}

Met ons praten over sales?

Leuk! Bel vandaag nog 079-8200255